Nordic walking edzés jógával

sportos gyaloglás a természetben

A Nordic egy egészségmegőrző, vitalizáló mozgásforma, mely segít az ideális testsúly elérésében és megtartásában, közelebb visz a természethez, serkenti az agyműködést, növeli az ízületek mozgékonyságát, idegerősítő és koncentrációs képesség növelő. A bemelegítést követően 6-7 km (90 perc) gyaloglás a különböző technikák gyakorlásával, gyakran szintemelkedéssel. A gyaloglást kiegészítik izomerősítő, idegerősítő, koncentrációs vagy egyensúly gyakorlatok is az erdőben, az edzés végén levezető nyújtással.

Miért válasszam a Nordicot?

  • ez egy egészségmegőrző, vitalizáló mozgásforma
  • segít az ideális testsúly elérésében és megtartásában
  • csökkenti a krónikus megfázások esélyét
  • közelebb visz a természethez, a természeteshez
  • változatos a terep és az útvonalak egy edzőteremhez képest
  • vidám csapatélmény
  • barátokkal, családdal is szervezhető közös program
  • könnyen elérhető és kivitelezhető mozgás, egy pár bot és terepcipő, ami igazán szükséges hozzá

Nordic Walking hatásai

  • az izmok 90%-át átmozgatja, erősíti
  • a botok helyes használatával csökken az ízületi terhelés a csípő, térd és boka területén, pl. a futáshoz képest
  • állóképesség és keringésjavító, vérnyomáscsökkentő
  • növeli a tüdőkapacitást, a sejtanyagcserét
  • a növekvő oxigénfelvétel agyműködés serkentő
  • intenzív zsírégető hatású
  • ízületi mozgékonyság növelő
  • idegerősítő és koncentrációs képesség növelő

További infók: https://meetingmyself.hu/nordicwalking/ 

Edzés leírása

A bemelegítést követően 6-7 km (90 perc) gyaloglás a különböző technikák gyakorlásával, gyakran szintemelkedéssel. A gyaloglást kiegészítik izomerősítő, idegerősítő, koncentrációs vagy egyensúly gyakorlatok is az erdőben, az edzés végén levezető nyújtással.

Az edzések állandó helyszínei Szentendre környékén a Pilisben

  • Annavölgy, Dömörkapu, Skanzen, Lajos forrás, Pilisszentlászló
  • Nordic Walking gyaloglóedzést hetente 3x tartok.
  • Aktuális edzésidőpontokért és helyszínekért kattints ide!

A Nordic edzésekre folyamatosan csatlakozhatsz! 

Az első alkalom ingyenes, ennek feltétele egy jelentkezési adatlap kitöltése edzés előtt, hogy figyelembe vegyem céljaid és egészségi állapotod. Ezután az edzések 40 napos 4 alkalmas vagy 30 napos korlátlan bérlettel látogathatók, részletesen itt!

Javasolt felszerelés

  • kényelmes többrétegű öltözet, hosszúnadrág
  • váltópóló igény szerint
  • felöltő ruha kimelegedés után meghűlés kivédésére főleg hidegebb időben
  • barázdált talpú cipő
  • ivóvíz (kisméretű hátizsákban vagy ivó övben)
  • nyáron szúnyog és kullancs elleni védelem
  • esőkabát érzés szerint
  • télen csúszásgátló
  • nordic walking lehetőleg metszett hegyű – bot, amit az első néhány alkalommal még biztosítok

Nordic Walking gyaloglóedzés és alaptechnika tanfolyam

Nordic Walking gyaloglóedzést a Pilisben tartok hetente 3x.
Ezt kiegészítik még havonta Nordic Fél Napos Túrák és Nordic alaptechnika tanfolyam.
Aktuális időpontokért  kattins ide!
Ezen túl lehetőség van egyéni  Nordic Walking órákra is, mely lehetővé teszi, hogy személyes szempontjaid szerint, célirányosan vagy akár rehabilitációt kiegészítve mozoghass.

Szeretettel látlak!

Kiknek ajánljuk: 

Akik épp újrakezdik a mozgást, túlsúllyal rendelkezőknek, kiegészítve étkezési és mentális tanácsokkal, mozgásszegény életmódot élőknek, ülőmunkát végzőknek, stresszes életet élőknek, depresszióban szenvedőknek, idősebb korosztálynak a mozgásban maradás örömére, akik megunták a fitness órák edzőtermeinek falait és változatosságra vágynak.

Tapasztalat: 
kezdő
középhaladó
haladó
Ellenjavallatok : 

Ha kónikus betegséggel küzdesz, pl. kezeletlen magas vérnyomással, szív és érrendszeri problémákkal, mindenképp konzultálj az orvosoddal, valamint hívj fel, hogy megbeszélhessük; fogunk olyan órát találni, ami nagy segítségedre lesz.